هرکول پوآرو

وبلاگ تخصصی تحلیل و فروش سریال هرکول پوآرو

هرکول پوآرو

وبلاگ تخصصی تحلیل و فروش سریال هرکول پوآرو

آگاتا کریستی از دست پوآرو جان به لب شده بود!

کریستی این شخصیت بامزه با سبیل‌های جالبش را «دُردانه» خود می‌دانست، اما فکر نوشتن «یک داستان پوآرویی دیگر» او را به غر زدن می‌انداخت...


نوه آگاتا کریستی، نویسنده مشهور رمان‌های معمایی جنایی اعلام کرد این نویسنده از دست هرکول پوآرو شخصیت مخلوق خود جان به لب شده بود.
به گزارش خبرآنلاین، متیو پریچارد، نوه کریستی ضمن اعلام این خبر افزود مادربزرگش به اصرار ناشر نوشتن داستان‌های پوآرو را ادامه می‌داد.
کریستی این شخصیت بامزه با سبیل‌های جالبش را «دُردانه» خود می‌دانست، اما فکر نوشتن «یک داستان پوآرویی دیگر» او را به غر زدن می‌انداخت.
پریچارد درگفت‌وگو با مجله «رادیو تایمز» گفت: «او هیچ وقت ایده نوشتن کم نمی‌آورد، اما برخی از این ایده‌ها مناسب پوآرو نبودند، به همین دلیل خیلی راغب بود با نوشتن داستان‌های دیگر و شخصیت‌های جدید خودش را از شر او رها کند.»
وی افزود: «اما کارگزار ادبی و ناشرش که مسئول پول و درآمد بودند خیلی به پوآرو علاقه‌مند بودند. او محبوب‌ترین شخصیت کریستی بود.»
کتاب رکوردهای جهانی گینس، این نویسنده بریتانیایی را پرفروش‌ترین نویسنده تمام تاریخ معرفی کرده و گفته بیش از دو میلیارد نسخه از آثارش به فروش رفته است.
برخی از مشهورترین آثار استاد داستان‌های معمایی جنایی را «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» (1934)، «مرگ در نیل» (1937) و «آینه ترک‌خورده» (1962) تشکیل می‌دهند. او همچنین نمایشنامه مشهوری به نام «تله موش» نوشته است.
پوآرو و خانم مارپل محبوب‌ترین شخصیت‌های این نویسنده بودند. کریستی پیش از مرگ در سال 1976 در سن 85 سالگی تمام حقوق کتاب‌هایش را به دختر و نوه‌اش بخشیده بود.
نوه خالق «پوآرو» گفت: «آن موقع خیلی جوان بودم که این مسئله را درک کنم، اما این کار الان تاریخچه‌ای بزرگ دارد.»
پریچارد در خاتمه گفت: «اولین بار در 10 سالگی داستانی از مادربزرگم خواندم، «و دیگر هیچکس نبود» نامش بود و خیلی ترسناک بود.»
تاکنون اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی بسیاری از داستان‌های این نویسنده فقید انجام شده است. او با نام مستعار ماری وستماکوت داستان‌های عاشقانه و رومانتیک نیز نوشته، ولی شهرت اصلی او بخاطر 66 رمان جنایی‌اش است.
داستان‌های آگاتا کریستی، بخصوص آن دسته که درباره ماجراهای کارآگاه هرکول پوآرو و یا خانم مارپل هستند، نه تنها لقب «ملکه جنایت» را برای او به ارمغان آوردند بلکه وی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و مبتکرترین نویسندگانی که در راه توسعه و تکامل داستان‌های جنایی کوشیده‌اند معرفی و مطرح نمود.
بسیاری از داستان‌های این نویسنده به همت مجتبی عبدالله‌نژاد و توسط نشر هرمس به چاپ رسیده‌اند.


آگاتا کریستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد