هرکول پوآرو

وبلاگ تخصصی تحلیل و فروش سریال هرکول پوآرو

هرکول پوآرو

وبلاگ تخصصی تحلیل و فروش سریال هرکول پوآرو

هرکول پوارو : بازی قتل در قطار سریع السیر شرق

خوب مشخصا تعداد زیادی از اهل مطالعه و رمان و حتی گیم با آگاتا کریستی آشنا هستید زیرا بعد داستان های ژولورن نویسنده ی معروف فرانسوی که کمپانی چیوپس با همکاری THE ADVENTURE COMPANY داستان های او را به بازی تبدیل کرده اند , سری داستان های آگاتا کریستی نویسنده ی معروف , در طرح تبدیل بازی های این نویسنده توسط چند شرکت ساخت بازی , به گیم هست. از جمله ی این داستان ها که قرار بر تبدیل به بازی داشته است داستان و گیم (و سر انجام هیچ کس باقی نماند) می باشد . این داستان که به گیم نیز تبدیل شده است - زیبایی خاصی دارد و وجود مورد هایی که باعث اعجاب در خواننده میشود , و راز های زیبایی که توسط خود شخصیت های داستان در متن آن ایجاد شده است باعث تبدیل این داستان به گیم شده است.
شرکت سازنده ی بازی یعنی AWE GAMES که این بازی را از روی اسن داستان معروف ساخته است , خود شخصیت یک قایق ران را به بازی اضافه کرده که معما ها و راز های این داستان شگفت را در بازی کشف کند.
اما بازی جدیدی که از سری داستان های آگاتا کریستی تبدیل به بازی شده است , راز قتل در قطار است. زیبایی و مرموزی داستان این بازی و وجود شخصیت های وجیه المنظر در داستان , باعث تبدیل شدن این داستان به بازی شده است. بازی از نوع بازی های سبک نیمه جنایی است و شما را در محیطی قرار داده که در آن بتوانید به خوبی معما حل کنید زیرا دستان و محیط مناسب بازی , تنها بستری برای حل معما ها در بازی های ادونچر است.


مشخصات بازی

شرکت سازنده:AWE GAMES

ناشر:Dream Catcher INT.X

سبک: ADVENTURE

تاریخ عرضه:آذر 85

Platform: PC

گرافیک: سه بعدی

داستان بازی

داستان بازی کاملا از داستان آگاتا کریستی برداشته نشده و تنها پیشبرد ملی داستان منهای جزئیات روایت شده است - طوری که دست نویسنده برای پیش بردن داستان به میل خود باز بوده است. داستان بازی مثل نسخه ی قبلی شرکت یعنی (و سرانجام هیچ کس باقی نماند) توسط آقای لی شلدون نوشته شده و در واقع نقش ایشان در بازی تلخیص از داستان معروف قتل در قطار سریع السیر آگاتا کریستی است که این نویسنده یعنی لی شلدون که از جمله آثارش فیلم های فرشتگاه چارلی است که یک فیلم نیمه قدیمی مربوط به 4-5 سال پیش است. وظیفه ی این نویسده علاوه بر تلخیص , اضافه کردن مطالبی به داستان بازی مطابق به علاقه و میل گیمران جهان است . زیرا خود این داستان به تنهایی و بدون دستکاری نمیتواند یک داستان خوب برای یک بزای کامپیورتی موفق باشد. تفاوت این بازی و داستانش با بازی و سرانجام هیچ کس باقی نماند , نزدیک بودن بازی و سرانجام ... به داستان اصلی آگاتا کریستی و دور بودن داستان بازی قتل در قطار سریع السیر به دساتان اصلی آگاتا کریستی بود.
  داستان اینطور توسط نویسنده روایت شده است که قطاری در استامبول به مقصد پاریس شروع به حرکت میکند, در حین راه , بهمنی از یکی از کوه های مسیر, بر ریل فروریخته و قطار متوقف میشود - در بحبوحه ی ایست قطار فرد بسیار پولدار اروپایی که در اصطلاح به آن میلیونر اروپایی میگویند, کشته میشود.شما در نقش آنتونیته ظاهر میشوید - وی یک خدمتکار ساده است که علاقه ی زیادی به حل معما ها دارد.شما رد بازی به معما های زیاد و افراد زیادی برخورد میکنید و در مجموع کسانی که با آنها در بازی برخورد میکنید حدود 20 نفر هستند که میتوانید با آنها صحبت کنید و از آنها اطلاعات و یا کمک بگیرید. داستان بازی رد آخر بسیار زیبا و عجیب به پایان میرسد و به خاطر اینکه بازی تازه عرضه شده و عده ی زیادی بازی نکردند تعریف نمیکنم تا خودتان بازی کنی
در داستان بازی نوعی استفاده شخصیتی وجود دارد که خودتان در تبلیغات بازی میبینید- عکس هرک.ل پوارو حتی بیشتر از شخصیت خدمتکار که شخص به ظاهر اول بازی است برای تبلیغ نشان داده میشود ولی عملا هرکول پوارو نقش بالفعلی در بازی ندارد و درواقع نوعی شخصیت کمکی است که جهت یک ظاهر جهت پیشبرد داستان بر مبنا ی داستان آگاتا کریستی و استفاده ی به النفع استفاده شده است...


شخصیت های بازی :


طبق معمول بازی های ادونچر , شما در بازی با افرادی برخورد میکنید که قادر به همکاری با شما نیستند ول یدر آخر مهره های اصلی حرکت بازی هستند که در این بازی نیز این خاصیت به چشم میخورد.در بازی سعی بر این شده که شخصیت های حاضر در قطار بسیار مشکوک به نظر برسند و این درواقع نوعی فضا سازی برای دور کردن ذهن شما از حقیقت است که این هربه ای است که در بازی های جنایی مثل بازی still life و The Black Mirror از آن استفاده شده است- به خصوص در بازی بلک میرور که چون موضوع داستان نوعی انحنا به سمت شخصیت اصلی بازی دارد نهایت سعی بر این شده که شما حواستان به همه کس الی خودتان جلب شود تا در آخر بازی به شدت مقلوب داستان قدرتمند بازی شده و به عبارتی ذهنتان ضربه فنی شود. اما این بازی با وجود پرت کردن حواس شما به سمت کلیه ی افراد حاضر در قطار , سبک و سیاق کلی اش مقادیری فرق میکند و سعی ندارد شمارا مثل دساتان بازی بلک میرر از پشت سکه نگه دارد بلکه سعی شده در ابهامات داستان از هربه ی بازی THE secret of silver erring برای سر کار نگه داشتن شما استفاده کند و شباهت موضوعی دو بازی - نشان این دارد که هردو داستان توسط دو نویسنده ی قوی نوشته شده است.
شرکت سازنده توسط مدیر پروژه های خود اعلام داشته که در این بازی نسبت به بازی و سر انجام هیچ کس باقی نماند , پیشرفت هایی در امر طراحی های شخصیت های داشته است زیرا در بازی و سر انجام... شخصیت های اصلا خوب نبودند و مثل بازی لاک میرور نمیتوانیم هیچ نمره ای برای طراحی های شخصیت های بازی برای آن قائل شویم ولی در بازی جدید این امر به شدت تغییر یافته و طراحی خوب چهره های بازی (نسبت به نسخه ی اصلی) پیشرفت های شرکت در این امر را نشان میدهد.
حضور شخصیت معروف و روئیایی هرکول پوارو , کاراگاه بزرگ و معروف , بسیار در بازی زیبایی ایجاد کرده است و محیط را مهیج تر میسازد. اما ممکن است بازی شما سوال ایجاد شود که چرا شخصیت اصلی بازی خود هرکو پوارو نبود؟ در بازی هرکول پوارو به دلیل سقوط بهمن و ایست قطار زخمی میشود و مجبور است در جایی بستری باشد و شما یعنی آنتونیته در مواقع مختلف به سراغ او رفته و از او در مسائل کمک ها و راهنمایی های مهم را بگیرید.حضور هرکول پوارو در بازی موجب دلگرمی بازیکن و خود شخصیت داستانی یعنی انتونیته است که یک کاراگاه بزرگ در بازی همراه او و راهنمای اوست - در واقع نوعی شباهت به بازی keepsake که به همراه شما یک گرگ آشنا به محیط مدرسه بود که هم دلگرمی خوبی برای شما بود و هم راهنمای خوبی و هم همکار خوبی .حالا چرا خود هرکول پوارو را نویسنده از داستان بیرون کرده است؟ همانطور که در بخش داستان گفته شد , وظیفه ی داستان نویس این است که داستان آکاتا کریستی را با توجه به ساخت یک بازی اصلاح کند و این یک کورد از اصلاح ها بوده. شما باید معما های پیش پا افتاده حل کنید و با پرسش و پاسخ به معما ها جواب دهید و امکان اشتباه دارید زیرا این بازی نوعی معما های تغریبا متوسط دارد و لازمه ی این محیط معمایی وجود یک صخیت ضعیف در حل معما ها دارد نه یک کاراگاه قدر که کار و تخصصش خل معما هیا بزرگ است. یعنی اگر هرکول پوارو با عظمت شخصیتیش در برابر این معما ها قرار گیرد و در ان گیر کند هم شخصیت این شخصیت داستانی ضایع میشود و هم بازی لوس میشود. و برای همین سازندگان ایشان را نیمه حذف کردند که فقط راهنما باشد.


هرکول پوآرو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد